Komplex Alapprogram szakmai nap az Alsóvárosiban


Iskolánk 2024.11.13-án Komplex Alapprogram tudásmegosztó szakmai napot szervezett. A program célja az ismeretátadás és a szakmai tapasztalatcsere volt. A résztvevők azokra a módszertani tapasztalatokra összpontosítottak, amelyek segítségével a gyerekek iskolai tanulása élménnyé válik.
Az eseményen 112 fő (63 pedagógus online jelentkezett a Szegedi Tankerületi Központ tanintézményéből, 14 pedagógus az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógusképző Központ képzői közül, 3 munkatárs a Szegedi Tankerületi Központból, 26 pedagógus a Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola nevelőtestületéből) vett részt. 18 különböző iskolából érkeztek hozzánk, ebből 13 szegedi intézmény volt.
A szakmai napon 8 tanórát tartottak a kollégák, és a regisztrált pedagógusok közül többen két tanórát is megtekintettek. Digitális kultúra, földrajz, angol, matematika, magyar és történelem órák közül választhattak az érdeklődők.
Digitális kultúra órán az egyik csoport a Paint használatával Harry Potternek szekrényt szerkesztett, földrajzórán Amerikát fedezték fel, áthajóztak az Atlanti-óceánon, megismerkedtek az őslakosok szokásaival és környezetével, illetve az indián konyhával. A kis másodikosaink matematikaórán karácsonyi ajándékokat vásároltak a családnak, magyarórán a harmadik osztály a mondatfajtákról tanultakat összegezte játékos képleírásokkal. A másik harmadikos osztály pedig matematikaórán pingponglabdával képzett számokat, majd csoportonként összegezték a számkör -más-más szempontú- jellemzőit. A 6. osztály még lottót is kitöltött matematikai feladványok fejben történő kiszámítása után. Angolórán volt olyan csoport, amely az amerikai elnöknek írt e-mailt. A 6. osztályosok történelemóráján pedig készült aranyforint, Erzsébet királynő parfümje, a diósgyőri vár építőkockából és megidézték Toldi Miklóst lovagként. A példákon keresztül is látszik, hogy mennyire kibontakozott a kollégák kreativitása.
Egerből az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógusképző Központ képzői is eljöttek hozzánk, ami nagy örömmel töltött el bennünket, hiszen folyamatos szakmai támogatást nyújtottak nekünk már korábban a KAP módszertani képzés elvégzésében is.
Egyikőjük kiemelte: ”Sajnáltam, hogy 4 órakor kellett felkelnem, de azt még jobban sajnáltam volna, ha ezt a szuper napot kihagyom!” Azt hiszem, ez nem kis elismerés nekünk, köszönjük a gyerekek és a kollégák munkáját!

Soraimat a Komplex Alapprogram célkitűzéseivel zárom:

MEGTEREMTHETŐ AZ AZ ISKOLA,
ahová a gyerekek szívesen járnak, mert érzik: ők maguk számítanak;
ahol a tanulás játék, élmény és együttműködés;
ahol a tananyagízű ismeretek életszerűvé válnak;
ahol a bebiflázás helyett az értő elsajátítás a cél;
ahol a gyerekek figyelme, érdeklődése könnyebben fenntartható;
ahol a tudásátadás mellett a valós képességfejlesztés is hangsúlyos;
ahol a pedagógusok azonos erőfeszítéssel jóval hatékonyabbá válhatnak;
ahol pedagógus és diák lelkesedéssel és jóleső izgatottsággal tölti a napjait.

Mosonyi Borbála
nyelvtanár, könyvtáros

KAP szakmai


 

Ez az oldal cookie-kat használ. Ha az oldalon böngészik, akkor elfogadja, hogy a személyre szabott és maradéktalan minőségű tartalom érdekében az oldal cookie-k segítségét vegye igénybe.